پیشتازی صنعت بیمه در دولت الکترونیک/آينده صنعت بيمه در گرو توسعه بيمه نامه هاي الکترونيکي است

مرجع دانش دولت الکترونیک/همراه/هوشمند/باز > اخبار  > پیشتازی صنعت بیمه در دولت الکترونیک/آينده صنعت بيمه در گرو توسعه بيمه نامه هاي الکترونيکي است

پیشتازی صنعت بیمه در دولت الکترونیک/آينده صنعت بيمه در گرو توسعه بيمه نامه هاي الکترونيکي است

نخستین نشست راهبردی فن آوران و صنعت بیمه با حضور مقام های ارشد بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و فعالان و صاحب نظران حوزه دیجیتالی در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

محمود ضرابی مدیرعامل بیمه کارآفرین در این نشست گفت: سیستم های فناوری اطلاعات از دهه پنجاه تا امروز به کمک صنعت بیمه آمده اند و بخشی از دستاوردهای این صنعت به ارتقای فن آوری و عملیات نرم افزاری شرکت های بیمه ای بستگی دارد.
وی افزود: در سال های نخستین فعالیت دیجیتالی در شرکت های بیمه اشکالات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه اکنون ضریب اشتباه کمتر شده است و با بهبود این وضعیت، شاهد شرایط بهتری برای صنعت بیمه خواهیم بود.
مدیرعامل بیمه کارآفرین به ضرورت آشنایی کامل کاربران صنعت بیمه با فضای دیجیتال اشاره کرد و گفت: فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری که نرم افزارهای متناسب را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند، به نفع بیمه گران است و تنوع و کیفیت محصولات را افزایش خواهد داد.
وی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت های فناوری ابراز امیدواری کرد که این روند با شتاب بیشتری به جلو حرکت کند.

 آینده صنعت بیمه در گرو توسعه بیمه نامه های الکترونیکی است
«مجید خاک ور» مدیرعامل شرکت فنآوران اطلاعات خبره که در زمینه طراحی نرم افزارهای مورد استفاده در صنعت بیمه فعالیت دارد نیز در این نشست گفت: بشر در سه سال آینده معادل طول تاریخ بشریت به تولید خواهد پرداخت که حجم اصلی این اختراع ها باید با نوآوری ها منطبق باشد.
وی افزود: نگاه صنعت بیمه به فناوری باید به سمتی برود که سرویس ها را به محل مشتری ببرد نه اینکه آنها را به دفاتر بیمه گذاران راهنمایی کند.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های بزرگ بیمه ای دنیا به مرحله بلوغ فناوری رسیده اند، اظهار داشت: بیمه الکترونیکی در چند سال آینده به علاقه مندی جدی شرکت های بیمه ای تبدیل خواهد شد.
خاک ور، به پیشرفت سریع حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری عظیم در حوزه دیجیتال باید به این پرسش پاسخ بدهیم که آیا صنعت بیمه می تواند خود را با این حجم از پیشرفت منطبق کند.

 صنعت بیمه در دولت الکترونیک پیشتاز است
«رضا باقری اصل» عضو هیات مدیره و معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این نشست گفت: دولت الکترونیک مسیری را طراحی کرده که در آن صنایعی که امکان آزادسازی دارند، این کار انجام شود؛ به همین دلیل بخش های غیردولتی نیز باید به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وی با یادآوری اینکه بیمه مرکزی رتبه نخست دولت الکترونیکی را کسب کرده، آن را دستاورد بسیار بزرگی دانست و گفت: با توجه به شرایط جدیدی که به زودی در فضای کسب و کار رخ خواهد داد صنعت بیمه باید بیش از پیش خود را به آخرین امکانات دیجیتال و نرم افزارهای مختلف تجهیز کند.

تحلیل کلان داده ها صنعت بیمه را توسعه می دهد
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا نیز گفت: صنعت بیمه باید باید ریسک های بازار تولید و سرمایه را شناسایی کرده و پوشش های متناسبی ارائه دهد.
«ابراهیم کاردگر» به تحولات جدی فضای کسب و کار در آینده اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه برای تسریع در خدمات، افزایش کارایی و سود به فنآوری گرایش یافته و اکنون در عرصه بازارسازی توقعات بالاتری از نرام افزارهای بیمه ای دارد.
وی با تاکید بر اهمیت فناوری های نوین در توسعه صنعت بیمه گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که مرز بین دانش ها برداشته شده و دانش بین رشته ای، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا، «کلان داده ها» را عامل دیگری برای توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: ما باید کسانی را تربیت کنیم که اطلاعات پراکنده را به دانش تبدیل کنند زیرا داده های فاقد تحلیل، ارزش چندانی ندارد.

کسب و کار سنتی در صنعت بیمه محکوم به نابودی است
«احمدرضا ضرابیه» مدیرعامل شرکت بیمه سامان نیز بر این باور است که مشتریان صنعت بیمه همان هایی هستند که از خدمات دیجیتالی بانک ها و شبکه های ارتباطی استفاده می کنند؛ بنابراین همین توقعات را از صنعت بیمه نیز دارند.
وی تاکید کرد: صنعت بیمه باید در این مسیر قدم های بلندتری بردارد و نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا می ماند.
وی کاهش سود شرکت های بیمه ای را نشانه کهنگی سیستم های بیمه ای دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتی محکوم به نابودی است و راهی جز مجهز شدن به فناوری وجود ندارد.
ضرابیه، به ضرورت تکمیل زیرساخت ها از سوی شرکت فناوران اطلاعات خبره اشاره کرد و گفت: ۴۰ هزار کارآفرین در صنعت بیمه داریم که باید از ایده های آنان حمایت کنیم.
وی ادامه داد: فناوری به محصولات بیمه ای عمق می دهد و عملیات بیمه گری را تسهیل می کند.
مدیرعامل بیمه سامان افزود: محصول بیمه ای به طول معمول جذاب نیست بلکه یک اضطرار است و به همین دلیل باید در طراحی و عرضه آن از همه ابزارهای ممکن استفاده کنیم.
وی گفت: صنعت بیمه باید نیازهای خود را برای شرکت های نرم افزاری تبیین کند تا متناسب با این نیازها محصولات نهایی خود را آماده کنند.

صنعت بیمه نیازمند سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات است
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی نیز بر سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاری ها در صنعت بیمه هزینه محسوب نمی شود زیرا هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب داریم.
سیدقاسم نعمتی افزود: اگر ما در این حوزه سرمایه گذاری و سرعت بیشتری نداشته باشیم به طور قطع به مشکل برخواهیم خورد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در بیمه مرکزی بروز رسانی این سامانه است.
وی ادامه داد: این سامانه به توسعه بیشتر نیاز دارد و بخش بزرگی از آن مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است.
وی افزود: با بروز رسانی سامانه سنهاب امکان رصد آنلاین اطلاعات و آمار بیش از پیش میسر خواهد شد کما اینکه اکنون اطلاعات بیمه شخص ثالث که نیمی از پرتفوی صنعت بیمه را برعهده دارد در لحظه رصد و راستی آزمایی و بعد از صحت اطلاعات و دریافت کد یکتا به مشتری ارائه می شود.
نعمتی از ارائه کد یکتا به بیمه های باربری و آتش سوزی تا پایان نیمه نخست امسال و بیمه های درمان تکمیلی و بدنه تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت های فناوری باید کمک کنند تا با استفاده از ظرفیت های سنهاب و فناوری های جدید، شرایط برای شبیه سازی در صنعت بیمه را فراهم کنند.

منبع:ایران آنلاین

بدون دیدگاه

ارسال دیدگاه

دیدگاه
نام
ایمیل
وبسایت